Kool

Õppetöö korraldus ja vastuvõtutingimused


Õppetöö korraldus ja vastuvõtutingimused:

Õppetöö toimub kahes õppehoones: Kallemäe õppehoone (Kuressaarest sõidab õpilasliini buss) ja Kuressaare õppehoone Suur-Põllu tänaval. Hooned on kaasaegsed ning nende renoveerimisel on arvestatud erivajadustega laste vajadusi. Kallemäe õppehoone välialal on tänapäevased spordirajatised (staadion, võrkpalli/korvpalli väljak, tenniseväljak) ja täismõõtmetes võimla, aula, bassein, jõusaal jne. Sellest tulenevalt on majas väga head võimalused nii spordiga tegelemiseks, vaba aja sisustamiseks (huvialaringid) kui rehabilitatsiooniteenuste osutamiseks. Koolil on suur õue ala, kus lastel on palju liikumisruumi.

Saaremaa Toetava Hariduse Keskusesse võetakse õppima koolikohustuslikus eas olevaid õpilasi, kelle puhul:

▫ kooliväline nõustamismeeskond on andnud soovituse tõhustatud või eritoe rakendamiseks, st, õpilane vajab puudespetsiifilist õppekorraldust, kohandatud õpikeskkonda, erimetoodika rakendamist, kohandatud õppematerjale ja abivahendeid ning õppes osalemiseks regulaarseid tugispetsialistide teenuseid;

▫ elukoha järgses haridusasutuses rakendatud erinevad keskkonna- ja õppekorralduslikud tugimeetmed, sh STHK tugispetsialistide soovitatud meetmed, ei ole andnud õppe- ja kasvatustegevuses soovitud tulemusi ning kes ei kahjusta teiste samas koolis õppivate õpilaste heaolu. Käesolevat nõuet ei kohaldata toimetuleku- ja hooldusõppe puhul.

▫ Lapse suhtes on algatatud juhtumimenetlus ning meeskonnatöö tulemusena on antud soovitus õppima asuda STHK õppeosakonda.

Kool lähtub õpilaste vastuvõtmisel kaasava hariduse põhimõtetest, mille järgi õpib haridusliku erivajadusega õpilane reeglina elukohajärgses koolis ning õppe kohandusi sh elukohajärgsest koolist erinevas õppekohas õppimist võimaldatakse vaid nii kaua, kui see on vajalik.

Koolis toimub õpetamine põhikooli riikliku ja põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava alusel nii lihtsustatud, toimetuleku- kui hooldusõppes. Vastavalt lapse vajadustele ja võimetele rakendatakse vajadusel individuaalset õppekava, õpet eriklassis või eriklassis individuaalselt.

Klassi- ja/või aineõpetaja on võimalusel eripedagoog või eripedagoogilise lisaettevalmistuse saanud õpetaja. Õpetaja osaleb töökoosolekutel, nõustab lapsevanemat erivajadusega õpilase arendamisel ja tema toimetuleku toetamisel, selgitab välja õpilase psüühiliste protsesside arengutaseme ning lähtuvalt vajadusest aitab jõukohastada tema õppimist tunnis.

STHK vastuvõtmise tingimused ja kord ning koolist väljaarvamise kord

Lapsevanem/eestkostja/hooldaja esitab 

1. klassi tuleva lapse puhul

põhikooli vastuvõtu taotluse (haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO)

teisest koolist ületulekul 

koolivahetuse taotluse (samuti haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO)

 

Õppetöö korraldus ja vastuvõtutingimused:

Õppetöö toimub kahes õppehoones: Kallemäe õppehoone (Kuressaarest sõidab õpilasliini buss) ja Kuressaare õppehoone Suur-Põllu tänaval. Hooned on kaasaegsed ning nende renoveerimisel on arvestatud erivajadustega laste vajadusi. Kallemäe õppehoone välialal on tänapäevased spordirajatised (staadion, võrkpalli/korvpalli väljak, tenniseväljak) ja täismõõtmetes võimla, aula, bassein, jõusaal jne. Sellest tulenevalt on majas väga head võimalused nii spordiga tegelemiseks, vaba aja sisustamiseks (huvialaringid) kui rehabilitatsiooniteenuste osutamiseks. Koolil on suur õue ala, kus lastel on palju liikumisruumi.

Saaremaa Toetava Hariduse Keskusesse võetakse õppima koolikohustuslikus eas olevaid õpilasi, kelle puhul:

▫ kooliväline nõustamismeeskond on andnud soovituse tõhustatud või eritoe rakendamiseks, st, õpilane vajab puudespetsiifilist õppekorraldust, kohandatud õpikeskkonda, erimetoodika rakendamist, kohandatud õppematerjale ja abivahendeid ning õppes osalemiseks regulaarseid tugispetsialistide teenuseid;

▫ elukoha järgses haridusasutuses rakendatud erinevad keskkonna- ja õppekorralduslikud tugimeetmed, sh STHK tugispetsialistide soovitatud meetmed, ei ole andnud õppe- ja kasvatustegevuses soovitud tulemusi ning kes ei kahjusta teiste samas koolis õppivate õpilaste heaolu. Käesolevat nõuet ei kohaldata toimetuleku- ja hooldusõppe puhul.

▫ Lapse suhtes on algatatud juhtumimenetlus ning meeskonnatöö tulemusena on antud soovitus õppima asuda STHK õppeosakonda.

Kool lähtub õpilaste vastuvõtmisel kaasava hariduse põhimõtetest, mille järgi õpib haridusliku erivajadusega õpilane reeglina elukohajärgses koolis ning õppe kohandusi sh elukohajärgsest koolist erinevas õppekohas õppimist võimaldatakse vaid nii kaua, kui see on vajalik.

Koolis toimub õpetamine põhikooli riikliku ja põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava alusel nii lihtsustatud, toimetuleku- kui hooldusõppes. Vastavalt lapse vajadustele ja võimetele rakendatakse vajadusel individuaalset õppekava, õpet eriklassis või eriklassis individuaalselt.

Klassi- ja/või aineõpetaja on võimalusel eripedagoog või eripedagoogilise lisaettevalmistuse saanud õpetaja. Õpetaja osaleb töökoosolekutel, nõustab lapsevanemat erivajadusega õpilase arendamisel ja tema toimetuleku toetamisel, selgitab välja õpilase psüühiliste protsesside arengutaseme ning lähtuvalt vajadusest aitab jõukohastada tema õppimist tunnis.

STHK vastuvõtmise tingimused ja kord ning koolist väljaarvamise kord

Lapsevanem/eestkostja/hooldaja esitab 

1. klassi tuleva lapse puhul

põhikooli vastuvõtu taotluse (haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO)

teisest koolist ületulekul 

koolivahetuse taotluse (samuti haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO)